Söka in

Jag kommer söka in till den nya skolan, det är bestämt! Den verkar jättebra och mycket mer planerad och man har tänkt mer på eleverna och hur det blir för de än på skolan jag går på nu.
Så istället för 1timmars lektioner när man har lång genomgång och sen hinner jobba i typ 30min, så har man 2 timmar för vanliga ämnen och 3 timmar för slöjd, bild, drama o.s.v. Skolan heter Södermalmsskolan och är på 4 våningar, och en "källare" där matsalen och träslöjden finns. Allting, och då menar jag verkligen ALLTING, är planerat bättre så att man förstår. Verkar som en underbar skola!

Dessutom träffa mamma en gammal jobbkamrat där och hans barn Olof skulle söka till LD-klasserna, som det kallas (Litteratur och Drama-klasser, anpassade för skrivning och just drama). Och så även en tjej som går på min teater, Vilma, var där. Vilma är tjejen som inspirerade mig till att skaffa stora 70-talsbågar (om ni minns mina Odd Molly-glasögon?). Hon har nämligen typ likadana fast i guld!

Så för att söka in ska man gå in på blocket.se och klicka in på en random annons, och sedan skriva om varför någon skulle vilja sälja och köpa en sådan sak. Låter kul, och jag ska leta rätt på en annons redan nu, och börja skriva imorgon!



Från kapla-byggandet! HAHA! Notera två grejer på bild 2:
1. Barbie-dockan ligger död i bakrunden. Man ser hennes rumpa.
2. Lastbilen är full av tuggummin, hihi!

Freddy byggde en likadan lastbil och sen filmade vi och krockade in de i varandra! Sen var det tuggummin i hela rummet! Sen lekte vi Twin Towers också, fast då var det inget flygplan utan tuggummi-bomber, wiiii!

Men nu måste jag sätta fart och leta annonser!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0