God natt!

Jupp, nu går jag och lägger mig! Haha, jag vet... klockan är halv 3! Men men, that's the life I'm living. Så jag, mamma och Filip har kollat på en svensk, hysterisk rolig, udda, konstig och underbar film som heter Äppelkriget. Jag har sett den två gånger tidigare, och den blir bara bättre, och bättre för varje gång. Favorit i repris! Favoritmeningar i filmen: -Aj! *nafs nafs (när en jätte blir skjuten i benen och sen äter upp han som sköt.) *Mums mums mums. -En bulle. (när motorn på den elaka tyskens bil förvandlas till en bulle) HAHAHA, filmen är underbar och jag rekommenderar den starkt. Den är gjord av så kallade "Hasse och Tage", men "Picassos Äventyr" och "Släpp fångarna loss" är nog ännu bättre filmer av de. Åh, juste! Har inte bloggar på 2 dagar! Vad har jag gjort? Först sätt en riktigt blodig film som hette RepoMan (tror jag). Den var tydligen så vidrig att mamma började gråta, jag är däremot inte lättpåverkad och tyckte den var väldigt bra! Handling: Det är i framtiden när nästan alla har börjat med konstgjorda organ, när deras inte funkar. Då är det ett företag som heter Unionen som säljer såna organ på avbetalning, så om man inte kan betala så kommer de och hämtar tillbaka organet. Det betyder att det kommer en man som söver en, skär upp magen, gräver runt lite, tar organet och sticker. HA! Det handlar få om en kille som jobbar som "organ-återhämtare", men som lyckas bli skadad och hans chef sätter in ett konstgjort organ i honom nät han ligger i koma. Nu blir han själv en av de dom blir jagade av alla "organ-återhämtarmän" och han upptäcker att det är en helt drös sv människor som lever tillsammans och skyddar varandra. Hihi, bra story va? Sen har min kompis från språkresan i somras kommit och hälsat på! Vi träffas jättesällan eftersom hon inte bor i Stockholm. Men men, det var jättekul och jag har visat henne runt i stan och hon tyckte att det var så stort att vara inne på NK ^^ Hihi, där har jag nog vart många gånger! Imorgon -förmodligen på kvällen- ska ni få se bilder på ALLT jag fått i julklapp, och handlat efter det! Dessutom hur bra jag tycket om saken i en 5-skala. Däremot kommer inte min iPhone-högtalare att vara med för det var ingen dock som passade till iPhone 4 med, bara 3G/3GS. Vi har alltså lämnat tillbaka den nu och jag ska få en annan istället, så jag och pappa ska åka till Macoteket någon gång den här veckan! Kram Leah (det här inlägget är bildlöst eftersom det är med iphonen, men imorgon, så fort jag sätter på min dator, så ska jag fixa och redigera det här inlägget lite mer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0