Varför finns förkylning?

Jag bara hostar, nyser, snörvlar, snyter och jag kan knappt prata! JÄVLA PISS! Jag kände mig dålig redan igår, men jag klagade ganska mycket, men sket i att säga till en lärare ändå. Jag tror alla tyckte jag var ganska jobbig, men man är så i den här åldern. Och det hatar jag ännu mer än att vara förkyld.
P.g.a den här åldern då var jag och Kristina skitsura på varandra helt utan anledning. Vi svarade varandra med dryga kommentarer hela tiden och ville aldrig lyssna på den andre. Och nu ska jag berätta om en konversation på en lunch när både Vilmas och min iPod Nano helt slutat fungera, även om båda hade fullt på morgonen:

Kristina satt och lyssnade på sin iPod Touch. Hon och Vilma skrattade lite åt en Black Eyed Peas - låt. Jag fattade ingenting eftersom de hade en varsin lur från Kristinas iPod, och jag var trött och hade för ont i huvudet för att fråga.
Sen startade jag bråket.
Jag: Black Eyed Peas suger. (Observera att jag inte tycker det i verkligheten. Jag tycker de är OK. Jag var bara trött och ville ha uppmärkssamhet, vilket jag alltid vill ha när jag är trött)
Kristina: LINNEA! Du behöver inte säga att de suger, för jag kanske tycker de är bra! Förresten är de mycket bättre än de där håriga, gamla, äckliga gubbarna du lyssnar på!
Linnea: Nej, men förlåt då för att jag inte gillar de! Och de är INTE håriga gamla gubbar! De är ÄKTA musik!
Kristina: Du får tycka vad du vill, men du behöver inte alltid säga det högt!
Linnea: Så det var inte du som sa förrut att Robert Pattinson sög när jag lyssnade på honom? Är inte det sam...
Kristina: Ja men, det var ju då!
Kristina ingnorerar min nästa fråga för att hon inte orkar bråka och jag börjar skrika på henne om att jag alltid blir ignorerad. Sen satt jag resten av lektionen och gjorde ingenting, förrutom att tänka massa skit om typ alla tjejer i klassen som jag verkligen inte menade!

HAHAHAHA! Detta är något både jag och Kristina skrattar åt. Och vi båda förstår hur löjliga vi är när vi bråkar. Som vi gör ganska ofta nu för tiden.


Ja, nu har jag ju inte bloggat på så länge, så jag tänkte berätta kort om helgen.
Jag och Vilma sov över hos Kristina på Lördag till Söndag och vi hade grymt kul, bortsett från de tråkiga stunderna, haha. Vi tänkte spela in början på vår egna version av Twilight, men det blev för mycket bråk. Till slut låste Kristina in sig på toaletten, och jag försökte få ut henne genom I Rymden Finns Inga Känslor-taktiken. (I filmen har ju Simon asbergers syndrom, och han gömmer sig i en tunna när han blir sur/ledsen eller vill vara ifred. I tunnan finns massa självlysande stjärnor, och Simon säger då att han är i rymden och att tunnan är hans rymdfarkost. Taktiken är då att hans bror Sam kommer fram till tunnan och säger Chhhhh... Earth to Simon, Earth to Simon. Are you there. Over. Chhhhh. Och upprepar massa sånt här tills han kommer ut. Jag testade på Kristina i hopp om att hon skulle skratta, men jag fick henne bara att känna sig dum i huvudet.) När taktiken inte  funkade blev jag piss-sur och gick in på Kristinas rum och satte mig på hennes kontorstol med fötterna på piano-stolen och hade en chips-skål i mitt knä. JAg åt upp typ hela skåle (xD). När Vilma kom in efter ett försök sa hon: Jahapp, det här var ju kul. Asså, jag hade längtat efter det här och nu är ju allt bara förstört! Varför kan hon inte bara rita Charlie-mustaschen och så kan vi spela in!
Jag muttrade lite surt och stoppade in ännu en näve i munnen. När Vilma försökte ta chips så bara skrek jag att de var mina. Haha, till slut blev det ingen Twilight-film utan vi blev helt jävla flummiga och rullade runt i madrasser på golvet och skrek. Sen körde vi anden i glaset till klockan halv 5 och sen somnade vi in till Sex and the City.

Inte mer att säga just nu. Sitter hemma och har sovit fram till 12.30. Ska snart äta frukost vid soffan och kolla på TV. Om det inte finns nått bra kollar jag på datorn, antingen film eller TV-serie. Antingen så kollar jag på en hemsida på internet som jag rekommenderar. Där finns de flesta Amerikanska TV-serier och filmer helt gratis. OCh de har letat upp klipp få olika video-sidor, som t.ex YouTube, men om det jag vill se går för segt eller inte finns där laddar jag väl ner nått. Eller så kan jag se på Kick-Ass igen, som jag redan har på datorn? Ja, vi får väl se. Berättar svaret sen :)




Såhär ser man då ut idag. En liten mysoufit bara.
Adidas-jacka - Intersport (Finns på nästan varenda sportbutik) 700 kr, men just nu är det rea på Adidas-jackor utan tryck på ryggen, 250kr. Jag ville däremot ha med tryck.
Svart linne - Gina Tricot 199kr
Mjukisbyxor - Intersport 299 kr

Inte mycket mer att säga. På Fredag är det orientering i skolan, men tror inte att jag kommer. Ja, det var väl det...

Kram på er alla!













Kommentarer
Postat av: K

ahahahahh så typiskt mig att sura ihop och låsa in mig på toan.. Du lyckades verkligen få mig att känna mig helt dum XD

<3

Krya på dig gumman

2010-10-20 @ 15:43:12
URL: http://eclipses.webblogg.se/
Postat av: viilmis

hahaa :D ja blev skit sur på dig då xD ahaha

Hoppas du kommer på måndag linnea! puss

2010-10-22 @ 16:10:53
URL: http://viilmis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0