ндтд Läжоя ддддддддддддддддддн

Läser på tyskan och som ni kanske vet är jag nybörjare och att detta är skitsvårt. Det brukar vara enkelt med tyskan men just nu med grammatiken vill jag inte gå på tyskan, buhuu.

HABEN = att ha                                           SEIN = att vara (ELLER INTE VARA, DET ÄR FRÅGAN)

ich habe - jag har                                       ich bin - jag är
du hast - du har                                          du bist - du är

er)          han har                                        er)           han är
es) hat - den/det har                                 es) ist - den/det är
sie)         hon har                                       sie)           hon är

wir haben - vi har                                          wir sind - vi är
ihr habt - ni har (ni till en eller flera personer man känner)  ihr seid - ni är

sie) haben - de har                                                          sie) sind - de är
Sie)              ni har (ni för en person man inte känner) Sie)            ni är


Allt det där ska vi kunna stava och uttala, och veta vad det heter UTANTILL! GAAAAAAAAAAH, kommer aldrig att lyckas, buhuu. Sen ska pappa bara förhöra mig, det kommer gå pissdåligt och sen ska jag läsa läsläxan ur Kensukes Rike och skriva om det jag läste. Undra nu bara vilka sidor vi skulle läsa...

I alla fall så har jag fixat massa ny musik till min iPod nu. Lite Robbie Williams, jag tycker personligen att han är extremt äcklig och är en snuskig gubbjävel, men viss musik kan vara bra! Som låten Bodies, helt underbar enligt mig.




Här är en video med låten och text. Hade tänkt lägga ut musikvideon men eftersom det som nästan alltid står "Inbäddning inaktiverad på begäran" så kunde jag ju inte lägga ut den där jävla videon. Så det får bara bli en länk till YouTube-sidan med klippet (du kommer dit genom att trycka på ordet "musikvideon" ovan) och ni får nöja er med text.

Sen har jag också fixat en av mina favoritlåtar just nu, som även är väldigt inne och på-topp just nu, så de flesta vet nog vilken den är. Gubben i Lådan med Daniel Adams-Ray.


Älskar den så mycket så det känns som att jag fått en flaska i huvudet <3

MEn nu måste jag fortsätta med detta eviga pluggandet. Eller inte riktigt eviga eftersom det här är typ första gången jag pluggar på... ½år (?) tror jag, hehe.

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0